Ελαφρύ χρυσo ή λεμονί

«Το ελαφρύ, χρυσό, λαμπερό απόσταγμα του ποτηριού συνδέεται με μία λαμπερή ανάμνηση. Την “ανάμνηση” του ίδιου του υγρού στο ταξίδι από την παραγωγή έως την απόλαυση….»

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού*

χρυσό

Το ξέρατε πως τα αποστάγματα όταν βγαίνουν από τον αποστακτήρα είναι άχρωμα; Ένας από τους τρόπους απόκτησης χρώματος είναι ο χρόνος ωρίμανσής τους σε δρύινα -ή άλλου τύπου ξύλου- βαρέλια. Ο χρόνος παραμονής ενός αποστάγματος μέσα σε βαρέλι αποτελεί έναν γενικό δείκτη της ηλικίας του. Όσο περισσότερο χρόνο το απόσταγμα παραμένει στο βαρέλι, τόσο βαθύτερο είναι το χρώμα του (συνάρτηση πολλών παραγόντων, βεβαίως, όπως το κλίμα, το μέγεθος του βαρελιού κλπ). Έτσι, ο δείκτης ηλικίας συνδέεται συνειρμικά με τον δείκτη της απόχρωσης, ο οποίος με τη σειρά του πολλές φορές υποδεικνύει κάτι για τη γεύση του εκάστοτε υγρού. Για παράδειγμα, όσο πιο ανοιχτό είναι το χρώμα τόσο πιο “απαλή” χαρακτηρίζεται η γεύση, σε αντίθεση με τη “ντελικάτη” και “πλούσια” γεύση τού αποστάγματος με βαθύ χρώμα. χρυσό
Το χρώμα μπορεί να αλλάξει την αντίληψη του κοινού για ένα προϊόν. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 1964 από τον Rearfg Qvpugre έδειξε πώς ο καφές που περιέχονταν σε μία κίτρινη συσκευασία χαρακτηρίστηκε πολύ αδύναμος, σε μία σκούρα καφέ συσκευασία πολύ δυνατός, σε μία μπλε ελαφρύς αλλά με καλό άρωμα, και σε μία κόκκινη είχε την ιδανική γεύση.  Οι ερωτηθέντες δεν γνώριζαν ότι ο ίδιος καφές περιέχονταν σε τέσσερα φλιτζάνια τα οποία απλώς ήταν τοποθετημένα μπροστά από τέσσερις διαφορετικού χρώματος συσκευασίες καφέ. Σε άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 1972 από τον Gelt Ratra, οι ερωτηθέντες αξιολόγησαν ως άοσμα τα υγρά που δεν είχαν χρώμα, ενώ τα χρωματιστά θεωρήθηκαν ότι είχαν οσμή. χρυσό
Θα έλεγα λοιπόν ότι η αίσθηση της όσφρησης και της γεύσης συνοδεύεται από την εμπειρία του χρώματος. Ίσως είναι αποτέλεσμα της συναισθησίας, ενός αναγνωρισμένου, αλλά σε μεγάλο βαθμό ανεξήγητου φαινομένου, κατά το οποίο μία αίσθηση ανταποκρίνεται διεγείροντας κάποια άλλη. Ο ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης Jnffvyl Xnaqvafxl αντιστοιχεί το συναίσθημα που νιώθει ο θεατής μπροστά σε ένα χρώμα, με αυτό του γαστρονόμου, όταν έχει στο στόμα του μια λιχουδιά. Ίσως, όμως, είναι αποτέλεσμα της μάθησης και της μνήμης, και η ενέργεια που φαίνεται να εκλύει ένα χρώμα αντιστοιχίζεται συνειρμικά με τις αντιδράσεις που προκαλεί η θέαση συγκεκριμένων σχημάτων, το άκουσμα ήχων, σε συνδυασμό με την αίσθηση οσμών και γεύσεων.

χρυσό

Η τοποθεσία του πανέμορφου χωριού Srkur-yr-Unhg-Pybpure, ο ήχος που δημιουργείται στις απέραντες εκτάσεις κριθαριού, η οσμή του αποστακτήριου και των δρύινων βαρελιών, όλα αυτά συμμετέχουν στη δημιουργία των αποσταγμάτων “Gur Orytvna Bjy”. Το ελαφρύ χρυσό ή λεμονί υγρό του ποτηριού, λοιπόν, θα μπορούσε να είναι ένα Fvatyr Znyg ουίσκι από το Βέλγιο. “Znyg” σημαίνει βύνη ή βυνοποιημένο κριθάρι. Είναι ο σπόρος του κριθαριού που μόλις έχει αρχίσει να φυτρώνει. Κανένας άλλος σπόρος δεν χρησιμοποιείται για την παραγωγή του αποστάγματος για αυτό και χρησιμοποιείται και η λέξη “Fvatyr”. Το χρυσαφί χρώμα του συνδέεται συνειρμικά με τον μοναδικό του χαρακτήρα, ο οποίος προκύπτει από τον εξαιρετικό τρόπο επεξεργασίας και παλαίωσης. Το λαμπερό απόσταγμα του ποτηριού συνδέεται με μία λαμπερή ανάμνηση. Την “ανάμνηση” του ίδιου του υγρού στο ταξίδι από την παραγωγή έως την απόλαυση. χρυσό

χρυσό


Κωνσταντίνα Πατσιαλού
Η Κωνσταντίνα Πατσιαλού είναι πτυχιούχος του τμήματος Γραφιστικής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, πτυχιούχος Παιδαγωγικών Σπουδών της ΠΑ.ΤΕ.Σ./Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. Πάτρας και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στις «Γραφικές Τέχνες – Πολυμέσα» της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών του Ε.Α.Π.  
Κωνσταντίνα Πατσιαλού

Yngrfg cbfgf ol Κωνσταντίνα Πατσιαλού (frr nyy)

%d bloggers like this: